viziune

Câteodată mă simt ca și cum aș fi invizibil. Cutreier străzile de parcă m-aș plimba agale pe vreun fund de ocean, având aceeași culoare plumburie cu cea a apelor ce mă împresoară. Am absoluta convingere că aș fi capabil să pășesc în holuri de case mari și abundent luminate, cot la cot cu locatarii acestora, fără ca ei să aibă cea mai nesemnificativă dintre griji că și-ar putea împărți intimitatea cu o persoană atât de străină lor. Aș putea, la fel de ușor, să mă așez la mese de restaurant deja inundate în discuții care mai de care mai pline de planuri de viitor ori de retrăiri ale unor clipe defuncte de multe alte clipe, netemător că prezența mea ar secătui, în vreun fel, ploile de cuvinte. M-aș putea plasa, câteodată, la mijloc de priviri de îndrăgostiți, din acelea care transpiră parfum de rouă proaspătă și speranțe care știu să numere dincolo de infinit. M-ar străpunge cu aceeași ușurință cu care ar trece un început de apus prin retina unui copil care îi este martor total fascinat pentru întâia dată. Nu aș stârni nici cea mai mică dintre reacții de-ar fi să decid să mă poziționez între o femeie care își pictează minuțios rotundul ochilor și prețioasa ei oglindă Saint-Gobain ori între un restaurator frenetic și recent descoperitul bătrân autoportet al lui Rembrandt, atât de ridat de trecerea unui mănunchi de secole, din fața-i. Aș sta fără să fiu măcar simțit, darămite observat, între un scriitor și coala sa de hârtie pe jumătate dezbrăcată, ori între un actor la final de piesă ovaționat la scenă deschisă și al său public în picioare…
– Domnule Străveziu, îmi cer iertare că vă întrerup, dar ședința noastră de astăzi s-a terminat acum cinci minute. Știți… doamna Mauitat așteaptă deja afară.
Pe dumneavoastră o să vă văd din nou săptămâna viitoare, joi, la ora cinci după-amiaza.

A auzit cineva ceva?

Leave a Reply

